BRUKERVILKÅR FOR MEDLEMSKAP I MOVE ABOUT OG BRUK AV ELBILER
§ 1 INNLEDNING Disse vilkårene gjelder for medlemskap i Move About og leie av elektriske biler. Avtalen inngås mellom deg som kunde på den ene siden (”Kunden”) og Move About AS på den andre siden (”MAAS”).
Informasjon om Move About AS: Organisasjonsnummer: 991 905 421 Adresse:
Move About AS Telefon: 958 07000 E-post: kundeservice@moveabout.no
§ 2 KRAV TIL KUNDEN
Kunden må være beboer i Portalen, over 18 år, ha et gyldig førerkort i Norge (klasse B), og akseptere betingelsene i denne Avtalen.
§ 3 HVA INKLUDERER MEDLEMSKAPET
Medlemskap i MAAS gir Kunden rett til å leie elbil gjennom bestillingsportalen http://bob.moveabout.no og via mobil klient. Som medlem vil Kunden få egen brukerprofil som gir adgang til biler i MAAS sin bilflåte.
§4 LEIEPRISER Gjeldene leiepriser er beskrevet på bestillingsportalen.
§5 HVA INKLUDERER LEIEN Leien inkluderer:
§6 AVHENTING OG LEVERING AV BIL
Kunden kan ikke leie bil uten å ha foretatt reservasjon på forhånd.
§ 7 KUNDENS BEHANDLING AV BILEN
Utleiebilen må kun kjøres av Kunden som utførte bestillingen.
Kunden må ikke benytte bilen til:
Kunden må ikke benytte bilen i ulovlig øyemed eller på ulovlig måte, herunder:
Bilen kan ikke tas med ut av Norge uten skriftlig samtykke fra MAAS.
§ 8 KUNDENS ANSVAR FOR SKADER M.V. I LEIEPERIODEN Kunden er ansvarlig for å betale offentlige bøter, parkeringsgebyr og tilsvarende gebyrer der MAAS hefter solidarisk med bilfører i leieperioden. Dersom slike utgifter ikke betales av Kunden selv, legger MAAS på et administrasjonsgebyr på kr 200,- ved senere innkreving hos Kunden. Kunden plikter å undersøke bilen for synlige skader eller mangler før bilen kjøres ut fra utleiestasjonen. Kunden taper sin rett til å gjøre mangel gjeldene dersom han/hun ikke innen leieperioden gir MAAS melding som angir hva slags mislighold det gjelder. Likestilt med skader inntrådt i leieperioden, er skader som av Kunden anføres å ha oppstått forut for leieperioden, men som Kunden måtte ha oppdaget ved en alminnelig aktsom kontroll da bilen ble avhentet.
I avtalt leieperiode og frem til bilen er levert til utleiestasjon på korrekt måte, bærer Kunden det fulle ansvaret for bilen og bruken av denne. MAAS vil jevnlig kontrollere bilene for skader og registrere disse. Kunden vil således være ansvarlig for alle skader som er inntrådt i leieperioden. Maksimal egenandel ved skade eller tyveri fremgår i § 10 FORSIKRINGSVILKÅR.
Ved leie av bil:
Dersom bruker har utvist forsett eller grov uaktsomhet, og ikke omstendighetene tilsier at det er grunnlag for lemping av ansvaret, er Kunden ansvarlig for skaden i sin helhet. Det samme gjelder for skader som ikke omfattes av forsikringsdekningen. § 9 KUNDENS PLIKTER VED SKADER
Alle skader, tekniske feil eller uhell skal av Kunden meldes omgående til MAAS ved å ringe 958 07000. Utenfor svaretid på 958 07000, vil Kunden få informasjon på svarer om hva man skal gjøre.
§ 10 FORSIKRINGSVILKÅR Følgende vilkår gjelder for forsikringen:
Forsikringen omfatter ikke:
§ 11 OPPSIGELSE
Medlemskapet sies opp ved å ringe kundeservice på 958 07000 eller ved å sende e-post til kundeservice@moveabout.no
§ 12 BRUK AV PERSONOPPLYSNINGER All informasjon som innhentes benyttes til det formål å kunne tilby bildeling og behandles konfidensielt. MAAS vil bruke GPS-posisjonering for å lokalisere biler som ikke er returnert etter endt leieperiode, stjålet eller på annen måte forsvunnet, eller ved bedriftsinterne behov.
MAAS vil kunne behandle personopplysninger om Kunden for blant annet å oppfylle avtalen, utvikle og analysere tjenestene og aggregere data for statistiske formål. I tillegg kan Kunden ved registreringen frivillig gi samtykke til at MAAS kan sende markedsføringshenvendelser vedrørende tjenesten til Kundens registrerte e-postadresse, uten først å vaske mot det sentrale reservasjonsregisteret.
§ 13 ANSVARSBEGRENSNING
MAAS vil etterstrebe en god kvalitet på tjenesten til enhver tid.
MAAS påtar seg intet ansvar for skade på eller tap av eiendeler som Kunden eller annen person har etterlatt eller oppbevart i bilen i leieperioden, eller etter tilbakelevering til MAAS.
Det ytes ingen refusjon eller erstatning ut over det som følger av ufravikelig lov. Dersom mangelen er vesentlig kan Kunden velge å heve denne Avtalen.
§ 14 MISBRUK AV TJENESTEN MAAS forbeholder seg retten til å suspendere eller avslutte medlemskap ved brudd på ovennevnte vilkår.
§ 15 KUNDESERVICE Ved spørsmål om tjenesten, tekniske problemer eller klager og reklamasjon vedrørende MAAS tjenester eller betalinger skal disse rettes til MAAS Kundesenter ved å ringe 958 07000 eller sende e-post til kundeservice@moveabout.no. MAAS vil tilstrebe å gi tilbakemelding på henvendelser innen rimelig tid.
§ 16 ENDRINGER I VILKÅRENE MAAS har rett til å endre vilkårene i denne avtalen. Dersom endringene er vesentlige, skal Kunden varsles minst 30 dager før endringen trer i kraft, med unntak av endringer som skyldes inngrep fra offentlige myndigheter på så kort varsel at denne fristen ikke lar seg overholde.
§ 17 ENDRINGER I BRUKEROPPLYSNINGER Kunden skal straks varsle om endring av telefonnummer og andre forhold av betydning for medlemskapet enten ved å gå inn på "Min Side" på http://bob.moveabout.no eller ved melding til kundesenteret. Kunden er selv ansvarlig for gebyrer og kostnader som påløper som følge av at Kunden har oppgitt feil telefonnummer eller ikke varslet om endringer.
§ 18 TVISTER Avtalen reguleres av og tolkes i samsvar med norsk lovgivning. Tvister skal forsøkes løst ved forhandlinger. Eventuelle tvister som ikke løses i minnelighet, kan bringes inn for de ordinære domstoler. Som verneting vedtas Oslo tingrett / Oslo forliksråd. |